8 Ağustos 2012 Çarşamba

Oyuncu Tanıtımları #3 | Hasan Ali Kaldırım



Son yıllarda yetişen en istikrarlı yerli sol bekimizin orta açmayı otuz bir yaşından sonra öğrendiğini varsayarak konuşuyorum ki; Türkiye'de bek yetişmiyor, hele sol bek hiç yetişmiyor. Bu yüzdendir ki takımlar için istikrarlı ve biraz olsun standartları sağlayan türk bekler nimet gibi gözüküyor, haklılar da.

İşte Hasan Ali de bu yönden bakıldığında çok büyük bir nimet. İstikrar konusunda herhangi bir sıkıntısı yok, standartları da az çok karşılar diye düşünüp transferine makul oranda sevinmiştim. Hazırlık kampı fikirlerimi yeterince değiştirdi.

Hazırlık kampına bakılarak yorum yapılacak tek şey oyuncunun karakteri ve yapısı gibi geliyor bana. Bu yönden de Hasan Ali'yi inceleme fırsatı buldum. Beklediğimden bir gömlek üstte çıktı diyebilirim. Şüphesiz ki diğer takımların maçlarını da izliyoruz ama kendi maçlarımızı izlediğimiz gibi dikkatli değil. Şimdi anlıyorum ki Hasan Ali gayet ideal bek olabilecek bir adam. 

Öncelikle topa bomba muamelesi yapmıyor. Benim için bir bekte bulunması gereken ilk durum bu olmalı. İkincisi ise yeteri kadar bindirebilmesi ve orta yaparken düşünmesi. Gökhan'ı en çok bu konuda anlayamıyordum. İçeride tek adamımız varken dahi ilk önce ortayı düşünüyor, her zaman. Ya da içeriye doğru yönelip topla gitmeyi. Futbolcu biraz düşünmeli. Takımın halini, atak organizasyonu tartmalı ona göre karar vermeli. Hasan Ali yeteri kadar bindiriyor. Bindirmesinin yanında uygun zamanlarda paralel paslar da atıyor. Bu Ziegler'de de vardı. Bunların hepsi güzel işaretler, güven veren işaretler.

Ortalarının çok çok isabetli olduğu söylenemez ama beklediğim kadar hücum gücü düşük bir oyuncu değilmiş Hasan Ali. İstatistikleri de beni o yönde düşündürmeye itmişti. Çok fazla skora etki eden sayısı yok. Her maç oynamış neredeyse ama sayı çok az. Tabii ki Santos etkisi beklemiyoruz ama Ziegler katkısı ve üzerini verebilecek potansiyeli ben O'nda gördüm.

Benim görmem neyi değiştirir? Hiçbir şeyi. O çalışacak, O gösterecek bir şeyleri. İstanbul'da genç bir oyuncunun gelişememesi için gereken her şey var. Dünyanın düzeni bu. Gelişmeye biraz olsun üşenen adam için mantıklı gelecek yüzlerce sebep bulabilirler ama asıl görevleri olan şeyin düzenli gitmesi için gereken şeylerin hepsi zor görevler. Kendini biraz kısıtlamayı, bolca yormayı gerektirecek şeyler. Bu yüzden işi, her umut bağlanan futbolu gibi kolay değil, kolay olmayacak da.

Nedense bana işin o ''gelişimi engelleyecek işler'' kısmına da çok girmeyecek gibi geliyor. Dışarıdan bakınca öyle bir güven verdi, ne olur bilinmez. Çalışkan bir adam, başarılı olmasını istediğim bir adam. Gökhan'a söyleniyoruz, konuşuyoruz ama O'nun o güzel karakterini yakalasın yeter. Ben Gökhan'a en berbat oynadığı dönemlerde bile kızamayan bir adam oldum hep çünkü oynadığı her an didindiğini görürsünüz. Kötü oynarsa kendinin de kahrolduğunu görürsünüz. Çünkü O'nu destekleyen adamlara yanlış yaptığını hisseder. İşte benim Hasan Ali'den yakalamasını beklediğim ilk özellik budur, gerisi gelecektir.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails