10 Ağustos 2012 Cuma

Oyuncu Tanıtımları #5 | Mehmet Topal



Geldik beş numaraya. Beş numara benim için çok şey ifade ediyor, en azından bu sene için. Yıllardır kendi çabalarıyla bu sporu takip eden bir adamım, Fenerbahçe hayatımın çok büyük bir kısmını kapsıyor. Bu yüzden de bazı ayrıntılar çok canımı sıkıyor. Beş numara da öyle. Emre'ye en fazla şans veren adam bendim belki de. Sonuna kadar savundum, bekledim ama olmadı. Yaptığı çok yanlış vardı, gitmesi hayırlısı oldu. Eyvallah. Peki Emre yerine kim geldi? Mehmet Topal. Emre ile alakası var mı? Biraz bundan biraz da Mehmet Topal'dan bahsedeceğim.

Öncelikle Mehmet Topal'ın nasıl bir adam olduğunu hatırlayalım. Ne konusunda bize yardımcı olacak onları konuşalım. Yani kısacası O'ndan ne beklediğimizi bilelim.

Mehmet Valenci'da izlediğimiz kadarıyla pas konusunda kendini gayet geliştirmiş ve daha akıcı oynamaya çalışan bir adam. Defansif yönü ise Cristian'da olmayan, bizim görmek istediğimiz şekilde mevcut. Yani bir nevi vurup kıran ve istediğini alan bir adam. Bir kere uzun boylu, kalıbı iyi. Viera'dan beri bu tip adamlara sempati duymuşumdur. Ön libero dediğin, ''Ben buradayım'' diye bağıracak. Cesaretli olacak. İşte bu gibi özellikleriyle bize çok şey katacaktır.

Bunun dışında, hazırlık maçlarında gözlemlediğim şey Mehmet Topal'ın defans ikilisinin ortasına kaydığı ve beklerimizin orta sahanın sağı ve solu olacak şekilde açıldığıydı. Bunu kesinlikle hoca böyle istiyor. Mehmet Topal'ın bilerek oraya gireceğini sanmıyorum. Bunun bize getirecekleri ne olacak onu da pek kestiremiyorum. Mehmet Valenci'da birazcık daha ileride, defansa gömülmeden oynuyordu. Dediğim gibi pas güvenini ve kabiliyetini de arttırdı. Ben o rolde oynamasını tercih ederdim ama Aykut Hoca böyle istiyorsa, tabii ki böyle olacak.

İşte benim kafamdaki soru işareti de burada başlıyor. Sene başında Mehmet'in gelmesi beni çok sevindirmişti. Selçuk'un veremediği şeyleri verecek bir defansif orta sahamız olmuştu. Emre yerine gelecek yabancıyla da harika bir ikili elde edebilirdik. Peki ne oldu da bu görüşten vazgeçildi? Canımı sıkan nokta burası. Cristian bize o malum devamlılığı veremeyecek, bu belli. Mehmet Topuz ortada kullanılacak deniyor ama adam bize geldiğinden beri üç ya da dört kez orada düşünüldü. Salih? Hiç sanmıyorum.

Bu ve bunun gibi sonuçlar neticesinde : Sene başında sorulsaydı Mehmet Topal en önemli transferlerimizden birisi diyebilirdim ama açıkcası şu an bana çok çok fazla bir şey ifade etmiyor. Yanında tamamlayıcısı olacak adam gelmediği sürece de verebileceği katkı maksimuma çıkmayacaktır. Eminim ki; orta sahasız başlanacak bir sezon devre arasında yeni transfer harekatına gebe olacaktır. Yine eminim ki; Mehmet Topal orta sahadaki bu eksiklikler içerisinde taraftarın hedef tahtalarından biri haline gelecektir. Umarım ben yanılırım. Olumlu düşünmeye devam edecek olursak : Belki de takım oraya hala daha transfer düşünüyordur.

Her sezon başı 'bir bölgesi eksik olmazsa ölecek' hastalığına tutulmaktan ben sıkıldım. Bu işin neresinden tutarsam tutayım elimde kalıyor. Sonuç olarak, hücum gücü yüksek ve takımda büyük bir rol alan oyuncunu göndermişsin. Gelen tek orta saha ise -Salih'i saymazsak- defansif yetenekleri gayet yüksek olan, demin bahsettiğimiz tarzda bir adamın partneri olabilecek yegane isimlerden. Bu denkleme neresinden bakarsam bakayım çözemiyorum. Giden bir iyi ve gelen bir iyi var ama iyiler aynı iyiler değil.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails